Saab 93

Kolejnym modelem jest zaprezentowany po raz pierwszy w grudniu 1955 roku Saab 93. Oparty na modelu 92 został znacznie zmodyfikowany. Nadwozie zostało poddane zmianom stylistycznym. Koła zostały odsłonięte, zmieniono kształt wlotu powietrza do chłodnicy, miał on charakterystyczny pionowy kształt, powtórzony w kolejnych modelach. Dostępne były następujące kolory nadwozia: czerwony, szary, biały, czarny, niebieski i szaro-niebieski.

W Saabie 93 został użyty nowy dwusuwowy silnik konstrukcji DKW. Miał on pojemność 786 cm3 i moc 33KM, wał korbowy oparty na czterech łożyskach, aluminiową głowicę i żeliwny blok silnika, gwugardzielowy gaźnik solex. Silnik był chłodzony wodą. Umieszczony był wzdłużnie z przodu. Poprzez nową 3-biegową skrzynię biegów napędzał koła przednie. W instalacji elektrycznej zastosowano napięcie 12V. W 1955 roku Saab 93 wszedł do seryjnej produkcji. W 1956 roku zaczął być eksportowany m.in. do Stanów Zjednoczonych, Hiszpanii i Portugalii. W 1957 roku zaczęto stosować pasy bezpieczeństwa jako element dostępny w opcji. We wrześniu 1957 nadwozie zostało poddane modyfikacjom: dzieloną przednią szybę zastąpiono szybą pojedyńczą, dzięki temu można było zastosować wydajniesze wycieraczki; wprowadzono także światła kierunkowskazów.

 

Saab 93

 

W kwietniu 1958 roku, jako nawiązanie do sukcesów Saaba na trasach rajdowych, zaprezentowano nową wersję: Saab 93 GT750. Wyróżniał się on dodatkowymi swiatłami przednimi, posiadał chromowane kołpaki kół oraz oznaczenia Gran Turismo. Saab 93 GT750 posiadał silnik wzmocniony do 45KM.

 

Saab 93 GT750

 

W 1959 roku zaprezentowano po raz kolejny nadwozie zostało poddane modyfikacjom. Najważniejszą z nich było przeniesienie zawiasów drzwi na słupek A.

Saab 93f

W 1960 roku zakończono produkcję modelu Saab 93. W latach 1956 - 1960 wyprodukowano 52731 egzemplarzy wszystkich wersji.

Zdjęcia pochodzą z: www.saabhistory.com

Copyright © 2009 www.saaby.pl